Området omkring Epidavros

Turbeskrivelse Epidavros uge 39 - 2023

Tekst og billeder af Karin, Lisbeth og Lars (Roklubben Furesø)

Hotellet er fint. Det ligger lige ned til vandet, og der er flere værelser med havudsigt, dog mod ekstrabetaling. Der er ikke opgraderede værelser til alle. De andre værelser har lidt udsigt til vandet og mod omgivelserne. Værelserne er pæne og rene. Der er en meget fin morgenmadsbuffet med et varieret og sundt udvalg - en god start på rodagen. Personalet er meget venlige og hjælpsomme.

Hotellet ligger ca 2,5 km fra byen. Vi gik derind for at spise, men man går ikke bare ned og handler.
Der ligger 3 campingpladser tæt på hotellet med meget små supermarkeder. Der er dog ikke noget  “super” over dem og udvalget er minimalt. I den nærmeste butik lå der fluer i køleskabet.
Man kan købe vand i restauranten ved hotellet.

Man skal være opmærksom på, at hvis man betaler hotelregningen med kort eller gerne vil have en regning, når man betaler kontant, så skal man betale 13% i skat.

Der ligger et par restauranter langs stranden. Den ene restaurant ved stranden ligger lige foran hotellet, som samarbejder med dem, og hvor man kan man kan kan betale med kort (uden de 13%), kontant og skrive regningen på værelsesnummeret.  Man kan kun spise morgenmad på selve hotellet,
Der er liggestole og man kan bade. Det er en god ide med badesko, da der kan være søpindsvin ( et must på “The Sunken City)
Bådene står bag ved hotellet, hvor der står en campingvogn, hvor alt udstyret ligger. Bådene  køres til vandet og skal derfra køres/bæres i vandet hver dag.

Roturene kan enten gå nordpå eller sydpå, så variationen er lille. Farvandet er fint og smukt.
Vindforholdene er lidt ustabile og vindretningen ændrer sig hurtigt. Vi blev overrasket et par gange.
Sydpå er der ca 18 km til nærmeste restaurant, Dirlandas Fish Tavern (oversat via google translate) der havde åbent, og  hvor vi spiste. Dog ser det ud til, at der også ligger en ved den lille havn før “vores", som hedder Taverna  Manthos,  begge ved Trizina.
Nordpå er der 2 km til nærmeste restaurant i Palaia Epidavros, 8 km til Nea Epidavros og længst væk ca 22 km til Kolpos.

Tekst og billeder af Karin, Lisbeth og Lars (Roklubben Furesø)

SurveyMonkey

Her kan du downloade resultatet af den samlede anononyme SurveyMonkey undersøgelse, som bestyrelsen har foretaget, for at måle interessen for Epidavros som destination.