Rovagt

En rovagt ordning er etableret i Tolo, for at yde service, støtte og vejledning, for vores medlemmer, men også som en aflastning for Antonis på hotellet. Herunder kan du læse om, hvilke opgaver rovagten har, og hvad du kan forvente fra vedkommende. Under "For medlemmer" - "Rovagt" kan du se hvem der er rovagt i sæsonen.

Denne vejledning kan downloades her!

Overordnet formål for rovagt
Rovagtens opgave er at vejlede medlemmerne således, at de får den bedst mulige oplevelse, at materiellet anvendes på behørig vis, samt at løsdele opbevares i inriggerne og på land på en ordentlig og betryggende måde.

Kontakt til rovagt
Navn og mobilnr. findes på hjemmesiden. Rovagten kontakter holdledere ved eller kort efter ankomst, og giver passende instruktion før første tur for såvel inriggere som havkajakker

Tilstedeværelse af rovagt
Rovagten er til stede på Romvi om morgenen ca. kl. 7 – ca. kl. 9, først på eftermiddagen typisk kl. 13-15, efter aftale med holdleder og i forbindelse med aftensmåltidet.

Rovagten vejleder i nødvendigt og tilstrækkeligt omfang i:

• brug af Rokort og af lokal vejrudsigt vha. relevante apps og evt. Antonis
  • placering af løst udstyr i kælder, garage og rum 6 og i adgangen hertil
  • fortøjning af inriggere fra/til liner
  • opbevaring af kajakker på land (evt. på terrassen ved ’Stenhuset’ nr. 36 - som skal renholdes ved brug)
  • daglig oprydning og rengøring, herunder evt. optagning af inriggere/kajakker, rapportering af skader og forbrug af reservedele og fra førstehjælpspose
  • hvad der skal på land hver dag: værktøjskasse, kort og tekstiler (flag, vimpel, alle puder, førstehjælpspose, veste), mens svamp og hårde ting (ror, sæder, øsekar, bundbrædder, fendere, ankre, bådshage) kan stuves i for- og agterrum
  • at våde tekstiler skal tørres, før de lægges på plads
  • at personligt tilpassede oppustelige veste kan medtages på eget værelse for natten.
  • landgangsmuligheder i Nafplio og procedurer på fremmed strand (brug af ankre, bådruller, m.v.).
  • sidste dags opgaver: udenbords vask (saltvand) og indenbords vask (ferskvand), evt. optagning/placering af tømte inriggere og kajakker (inriggerløsdele i IKEA-pose). Korrekt placering af løsdele i garage og kælder. Oprydning. Fejning.

Rovagten varetager

• fordeling af inriggere og kajakker mellem forskellige hold
  • mindre vedligehold og reparationer
  • dagsudlån med rapportering af rosæder til kasserer
  • kontakt til Antonis mindst to dage før roning til Nafplio

Rovagten håndhæver, at

• inriggere og kajakker kun må roes efter solnedgang og inden solopgang under særlige sikkerheds forudsætninger
  • inriggere tages i brug fra linen i rækkefølge (inderste først) eller efter aftale mellem holdledere
  • inriggere må ikke trækkes op på stranden, og kajakker må ikke roes hårdt op på stranden
  • inriggere og kajakker undersøges for skader ved hjemkomst, og at sådanne rapporteres

Rovagten disponerer
op til 100 € til indkøb af nødvendige reservedele eller reparationsmaterialer; sådanne udgifter refunderes mod fremsendelse af kvittering til materielforvalter. Indkøb over 100 € skal godkendes på forhånd af formand eller materielforvalter.

Muligheder og begrænsninger
Rovagten kan som udgangspunkt ikke reservere plads i inriggere eller kajakker, men kan uden betaling og i et omfang, som ikke påvirker funktionen som rovagt, deltage i ro-aktiviteter sammen med medlemmer, som måtte ønske dette. Rovagten kan uden betaling låne en ledig kajak. Reservekajakken må ikke benyttes.

Opdateret 25-07-2024

Interesseret i at være Rovagt?

Har du lyst og tid til at være rovagt i Tolo, så kan du tilmelde dig som interesseret på siden "Aktiviteter".
Du skal skrive, hvilke 2 uger, du vil kunne være rovagt i Tolo, være langtursstyrmand, have været i Tolo et par gange, og have kendskab til området. Derudover ser bestyrelsen gerne du kan engelsk, og ellers er en serviceminded og hjælpsom person.
Desuden skal du have tilføjet et foto på din profil her på hjemmesiden.
Udgifter til rejse dækkes med et tilskud på DKK 2.500,- og ophold (med morgen- og aftensmad) vil blive dækket.
Du finder Rovagtaftalen under For medlemmer - Dokumenter.